20 detsember 2017

George R.R. Martin "Seitsme kuningriigi rüütel"


"Seitsme kuningriigi rüütli" nimelises kogumikus on kolm lühijuttu: "Rändrüütel", "Ihukaitsja" ja "Salarüütel", milles kirjeldatud sündmused leiavad aset peaaegu 100 aastat enne "Jää ja tule laulu" ning peategelasteks on võsarüütel Duncan Pikk ehk Dunk koos oma kannupoiss Munaga.
Dunk on pärit Kuningalinna vaesemast linnajaost ning teenis võsarüütli kannupoisina. Nüüd on ta ise rüütel, pikk, tugev, vapper ning hea südamega, kuid mõnikord aeglase taipamisega. Muna on üks eriline, kiilakas, ninatark poiss, kelle päritolu suutsid mitmed lugejad kindlasti oluliselt varem ära arvata kui mina.
"Jää ja tule laulu" sarja viimasena loetud raamatu järel tabas mind George R.R. Martini tüdimus. Mulle tundus, et kui just uut osa võtta pole, siis võin vabalt ka pausi teha, kuid käesolev tundus piisavalt ahvatlev.
Mul on väga hea meel, et see raamat mu lugemisnimekirja sattus, sest see tuletas mulle meelde, miks Martin mulle üldse kunagi meeldima hakkas. Dunk ja Muna on sümpaatne paar, lood on kompaktsemad, puuduvad ülipikad kirjeldused ning ka vägivalda on vähem.  
Ühelt poolt oli selle raamatu lugemine väga hea kogemus, sest nagu ma juba kirjutasin, taastas see mu armastuse Martin R.R. George loomingu vastu, teisalt aga halb, sest nüüd tahaksin ma ju väga "Jää ja tule laulu" järgmist osa lugeda. Viimasest pole aga kahjuks mitte midagi kuulda.
Fännile kindlasti "kohustuslik kirjandus", kuid sobib ka neile, kes tahavad nimetatud maailmaga tutvust teha, aga seni pole veel julgenud "Jää ja tule laulu" sarja kätte võtta. Lugege ning nautige imeilusaid illustratsioone, nendega pole siin kokku hoitud.

pealkiri: "Seitsme kuningriigi rüütel"
autor: Martin, R.R. George
keel: eesti
tõlkija: Juhan Habicht
kirjastus: Varrak
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 360
ilmumisaasta: 2017 (esmatrükk 2013)
ISBN-13: 9789985340868

inglise keeles:  "A Knight of the Seven Kingdoms" The Tales of Dunk and Egg #1-3 
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnag: 4.5/5

***Suur tänu kirjastusele Varrak!***

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar