31 jaanuar 2018

Cecelia Ekbäck "Wolf Winter"


Raamatu sündmused viivad meid 1717. aastasse, Rootsi Lapimaale. Soomlanna Maija saabub koos oma abikaasa Paavo ning tütarde Frederika ja Doroteaga uude koju, kus nad loodavad minevikku maha jätta ning uuesti alustada. 
Varsti pärast saabumist leiab Frederika kitsi karjatades naabri surnukeha. Erikssoni surm aetakse huntide süüks, aga Maija on veendunud, et haavad on põhjustanud inimene. Hoolimata naabrite huvipuudusest, otsustab naine surmajuhtumit edasi uurida. 
Paavo jätab naise koos tütardega maha ning läheb tööd otsima. Saabub külm ja lumine talv. Maija pole uurimist sinnapaika jätnud ja avastab mitmeid traagilisi sündmusi, millest nii kohalikud elanikud kui kirik eelistavad vaikida. 
Ma alustasin selle raamatu lugemist mitmeid kordi, ikka jõudsin maksimaalselt kahekümne lehekülje kaugusele ning panin käest ära. Napaka järjekindlusega proovisin ikka ja jälle uuesti. Ei teagi, mis mind selleks sundis, sest tavaliselt oleksin juba ammu alla andnud. Ju olin salamisi veendunud, et see raamat lihtalt peab mulle meeldima. Kui olin maagilisest piirist üle saanud, siis läks juba kiiresti ning sain raamatu kahe päevaga loetud. Tagant järele mõeldes, oleks teos väärinud aeglasemat nautimist, kuid mulle tundub, et kui oleksin selle jälle pikemaks ajaks käest pannud, siis poleks enam edasi lugenud. 
Raamatu märksõnadeks on: külm, nälg, pimedus, (eba)usk ja vägivald. "Wolf Winter" (eesti keeles "Hunditalv") pole otseselt kriminaalromaan. Maija on tegelane, kes ei pruugi tingimata meeldida, kuid lugejana austad ta tugevust. Minu kirjelduse järgi võiks arvatata, et ta on midagi detektiivi taolist, kuid see on täiesti vale. Ta on lihtsalt naine, kes tahab tõde ning kindlaid vastuseid, sest väiksemagi kahtluse korral jääks see närima. Lugedes oli ka aru saada, et autor teab, milline on ehe, külm ja lumine talv ning oskab seda ka kirjeldada.
Minu soovitus tulevasele lugejale oleks, et juhuks kui see lugu teid kohe endasse ei haara, siis andke aega.

pealkiri: "Wolf Winter"
autor: Ekbäck, Cecelia
keel: inglise
kirjastus: HarperCollins Publishers
formaat: pehmekaaneline
lehekülgede arv: 432
ilmumisaasta: 2014
ISBN-10: 1443434906
ISBN-13: 9781443434904
 
eesti keeles: "Hunditalv"
saksa keeles: "Schwarzer Winter"

Goodreadsi hinnag: 4/5 



1 kommentaar:

  1. Maagilisest piirist ülesaamine... Sain sellest aimu 30 aastat tagasi "Kääbikut" lugedes - ei läinud ega läinud käima minu jaoks. Ja siis, huvitav, et just eksamite järel kord, lihtsalt võtsin kätte ja enam ära panna ei saanud.

    VastaKustuta